Handboek taalbeleid in het secundair onderwijs
In ‘Het handboek Taalbeleid in secundair onderwijs’ wordt belangrijke informatie over taalbeleid op de secundaire school bij elkaar gebracht. Alle vragen worden beantwoord en geïllustreerd met talrijke voorbeelden uit de school- en klaspraktijk. De voorbeelden komen uit de verschillende graden van het secundair onderwijs.
Veel leerkrachten en directies uit het secundair onderwijs stellen zich de vragen als: hoe kan je de taalontwikkeling van leerlingen van de verschillende studierichtingen stimuleren? Hoe gaan we om met taal in alle vakken op school? Hoe gaan we om met meertaligheid in de klas? Hoe kunnen we taalcompetenties opvolgen en evalueren? Hoe werk je met een team een taalbeleid uit?
In ‘Het handboek Taalbeleid in secundair onderwijs’ wordt belangrijke informatie over taalbeleid op de secundaire school bij elkaar gebracht. Alle vragen worden beantwoord en geïllustreerd met talrijke voorbeelden uit de school- en klaspraktijk. De voorbeelden komen uit de verschillende graden van het secundair onderwijs, zowel uit ASO, TSO, BSO als KSO.
Volg een traject en krijg het Gouden label